Helteinen kesätreeni by Déjà-Vu

Julkaistu 01.08.2016 18:37
Suomi pääsi viimeinkin viime viikolla nauttimaan ihanista hellekeleistä. Tätä harvinaista helleaikaa ei todellakaan voi tuhlata sisätiloissa, joten siirsimme viikottaiset treenimme ulos! Viime kesänä puistotreenimme sai kovin kosteat olosuhteet, mutta tällä kertaa sadetakit sai jättää kotiin. Haluamme jakaa ulkotreenimme kaikkien blogimme lukijoiden kanssa. Tämän treenin voit tehdä missä tahansa, milloin tahansa, ja et tarvitse siihen mitään välineitä! 

Kesäisen ulkotreenimme suunnitteli tottakai oma fyssarimme Jansku, jolla on huikea varasto erilaisia liikkeitä ja ideoita treeneihin. Tällä kertaa halusimme tehdä jotain rentoa yhdessä, ja helpoin vaihtoehto on tehdä liikkeitä aikaa vastaan. Tällöin jokainen voi tehdä liikkeitä omaan tahtiinsa, mutta kukaan ei silti jää jälkeen muista. Tsekkaa havainnollistavat kuvat treeniliikkeistämme!

Aloitimme treenimme ensin rennolla alkulämmitelyllä – hölkkää ja vartalonkiertoja – jonka jälkeen siirryimme varsinaiseen lihaskunto-osioon. Voit tehdä tämän circuitin kaksi tai kolme kertaa, ja varmasti tuntuu! Aikana käytimme minuuttia, mutta kohdassa 4 jalanvaihto oli 30 sekuntin kohdalla.

Kiertoharjoitteluna

  1. Punnerruksia vapaalla tyylillä
  2. Hiihtohyppy jalkaterän kosketuksella 
  3. Sumokyykky hypyllä
  4. Puolikas pistoolikyykky potkulla
  5. Lankku 1 min
  6. Jalkojen nostot penkillä
  7. Hypyt tasanteelle + jalan nosto 

dejavu_jtreeni01.png

(Sumokyykky hypyllä) Aaaalas alas alas.. ja hyppy korkealle!

dejavu_jtreeni02.png

(Puolikas pistoolikyykky potkulla) Jansku saa näyttämään tasapainoa koettelevan liikeyhdistelmän helpolta. Tämä tehoaa hyvin keskivartaloon!

dejavu_jtreeni02b.png

(Lankku) Jos vatsatreeniin ei ole kunnon alustaa, lankut voi tehdä aikaa vastaan missä vain!

dejavu_jtreeni03.png

(Jalkojen nostot penkillä) Toinen treenimme vatsalihasliikkeistä oli improvisoitu jalkojen nosto, jonka voi tehdä esimerkiksi penkin reunalla. 

dejavu_jtreeni04.png

(Hypyt tasanteelle + jalan nosto) Ensimmäinen osa tästä liikekombosta oli tasahyppy tasanteelle, ja toinen jalan nosto vuorotellen. 

Kuten kuvista voi nähdä, ei tervettä punaa poskille tarvinnut pitkään odotella. Tämä treeni tuntuu niin ylä- että alakropassa kuin myös keskivartalossa. Meidät saattaa bongata samoista hommista myös tällä tai ensi viikolla sään salliessa, joten muista seurata Snäppiä ja pääset heti treeniin mukaan!

xoxo,
Déjà-Vu


Jaa blogikirjoitus:   

JULKAISUT