It’s all about Prformance™!

Julkaistu 26.05.2014 17:11
Uuden ryhmämme lanseerausbileet sekä Night with Stars -show’n ensiesitys ovat alle viikon kuluttua, ja olemme tehneet paljon töitä hioaksemme kokonaisuudesta täydellisen. Kuluneeseen puoleen vuoteen on mahtunut satoja tunteja treeniä niin tanssin kuin sitä tukevan harjoittelun muodossa. Myös kroppaprojektimme on antanut lisäpotkua ja tavoitteellisuutta treenaamiseen. Kiitos yhteistyökumppanillemme SATSille, Pohjoismaiden johtavalle kuntokeskusketjulle, joka on mahdollistanut mm. tanssitreeniemme pitämisen Helsingin parhaissa liikuntatiloissa.

Ryhmämme jäsenet ovat innokkaita treenaajia, ja etenkin SATSin monipuolinen ryhmäliikuntavalikoima on tyttöjen mieleen – laadukkaita kuntosalilaitteita unohtamatta. Pääsimme tutustumaan porukalla Prformance™ Strenght –tuntiin, kun SATSin Personal Trainer  Luukas Tukia ohjasi meille treenin, jossa hiki virtasi ja lihakset joutuivat koetukselle. Prformance™ Strenght –tunnilla treenataan maksimivoimaa ja keskitytään lihasvoiman kasvattamiseen raskaiden, mutta tarkkaan ohjattujen perusharjoitusten avulla. Suurimmalla osalla ryhmämme jäsenistä tavoitteena on kiinteytyminen ja Prformance™ tukee hyvin tätä tavoitetta. ”Kulutus on kova, mutta ideana kuitenkin säilyttää mahdollisimman paljon lihasmassaa, jotta kroppa näyttää kiinteältä. Prformance™  Strenght -tunti sopii kenelle tahansa eikä ole merkitystä, oletko treenannut 10 vuotta vai vasta aloittanut. Tunnilla saat vinkkejä tekniikkaan ja henkilökohtaista opastusta, jota et normaalilla ryhmäliikuntatunnilla saa”, kertoo Tukia.

Luukas.jpg

Luukas Tukia on harrastanut liikuntaa koko elämänsä ja kilpaillut mm. uinnissa, pesäpallossa, koripallossa ja laskettelussa. Kuntosaliharjoittelun hän aloitti muun treenin ohessa 14-vuotiaana, ja 2010 hän päätti tehdä intohimosta ammatin ja kouluttautua Personal Traineriksi. Luukas on työskennellyt SATSin Personal Trainerina vuoden verran.

 

 blogikuva_2.jpg

Hannan ja Janniinan taidonnäytteet leuanvedosta.


Päätimme käyttää tilanteen hyväksi ja kysyä Luukakselta muutamia treenaamiseen liittyviä kysymyksiä:

Minkälaisena treeninä suosittelet Prfomance™ -tuntia?

”Suosittelen tuntia osana voimaharjoittelua. Muun harjoittelun lisäksi tunnilla voit käydä 1-6 kertaa viikossa riippuen tavoitteistasi. Monipuolisin tapa olisi käydä kolme kertaa viikossa, jolloin viikossa tulisi käytyä läpi veto-, työntö- ja kyykkypäivät. Prformance™ Hi-Intensity -tunti puolestaan on enemmän lihaskestävyyspainotteinen tunti, joka vaati hieman taisteluasennetta. Tunnilla käytetään vastuksena oman kehon painoa ja tehdään harjoituksia aikaa vastaan. Tämä toimii hyvänä cardiotreeninä näin kesän rasvanpoltteluja miettien!”

 blogikuva_1.jpg

Täysi tohina käynnissä! Marikalla ja Evellä vuorossa etukyykky, Veronikalla leuanveto ja Janniinalla tärkeä rooli tsempparin ja toistojen laskijan roolissa.

Tanssimme 5-10 tuntia viikossa. Mitä tanssijan tulee ottaa huomioon muussa treenissä, ja minkälaista treeniä suosittelet tanssiharrastusta tukemaan?

”Tanssiharrastus on itsessään fyysistä, ja suorituksen kannalta muussa treenissä on tärkeää ottaa huomioon elastisuuden ja räjähtävyyden kehittäminen. Suosittelen siis harjoittamaan nopeusvoimaa ja reaktiokykyä sekä tekemään paljon liikkuvuusharjoituksia. Lihashuolto on myös tärkeää, koska keho joutuu koville koetuksille itse tanssissakin.” 

 blogi_4.jpg

Alkulämmittely sisälsi paljon mm. liikkuvuusharjoitteita. 

Lopuksi tärkein kysymys eli miten Déjà-Vun tytöt suoriutuivat päivän treenistä?

”Tytöt suoriutuivat yllättävän hyvin, ja osalla oli jo ihan ammattilaisen näköisiä etukyykkyjä. Osasta huomasi, että hiottavaa vielä löytyy tekniikoissa. Yleisesti ottaen kaikki suoriutuivat treenistä hienosti läpi ja jokainen tuntui nauttivan treenistä! Tervetuloa uudestaan!”

 blogi_3.jpg

Hyvä treeni, parempi mieli! Eve ja Veronika jaksoivat vielä poseerata kameralle hikitreenin jälkeen. 

Kiinnostuitko kokeilemaan Prformance™ -tuntia? Täytä yhteydenottolomake ja SATS kutsuu Sinut tutustumistreenille.  SATSilla nähdään! ;)

xoxo,
Déjà-Vu


Jaa blogikirjoitus:   

JULKAISUT