Piukat paikat: Reisi- ja pakaratreeni

Julkaistu 27.02.2015 17:33
Kuten edellisestä blogikirjoituksestamme voi päätellä, kroppaprojektimme jatkuu täydellä tohinalla tänäkin vuonna. Uuden yhteistyökumppanimme Leaderin mukaantulo on viimeistään nostanut motivaatiomme kattoon! Muutama viikko sitten saimme vielä kunnon boostin reisi- ja pakaratreeniin Personal Trainerimme Luukas Tukian vetämällä tunnilla SATS Elielissä.

dejavu_sats_02.png

Aluksi vielä nauratti! 

Sumuisena tiistai-iltana kokoonnuimme SATS Elieliin valmiina haastamaan jalkamme kunnon treeniin (varsinkin kouvolalaiset huomasivat illan sumuisuuden ajomatkallaan)! Jokainen harjoitus on tietenkin hyvä aloittaa lämmittelyllä, minkä takia myös Luukaksen meille luomaan ohjelmaan sisältyi 10 minuutin dynaaminen alkuvenyttely. Sillä saatiin hyvä lämpö päälle ja lihakset valmiiksi ”rääkkiä” varten.

dejavu_sats.png

SATS ELIXIAn Personal Trainer Luukas näytti liikkeille oikean tekniikan.

Lämppäilyn jälkeen siirryimme niin sanotusti tositoimiin! Jakaannuimme pareiksi, sillä tarkoituksena oli tehdä 10 minuutin ajan kahdeksan toistoja niin, että parista toinen tekee liikkeet A ja B peräkanaa, ja toinen heti perään. Ensimmäisellä kierroksella painot pidettiin maltillisina, mutta sarja sarjalta lisäsimme taakkaa ja haastoimme itseämme etsimään maksimipainoja kasin toistoille. Tällaisessa harjoituksessa kehittyy voiman ja lihasmassan lisäksi hapenottokyky, kunhan harjoitus tehdään hyvällä intensiteetillä. Dejat myöskin totesivat, että kunnon karjaisut auttavat psyykkisesti jaksamaan vielä sen viimeisenkin puristuksen parhaiden ystävien kannustaessa vieressä! 

Haluamme jakaa PT-treenimme myös lukijoidemme kanssa – poimi tästä ohjelma itsellesi:

Set 1, 10min 

A. Takakyykky, 8 toistoa 

B. Askelkyykkyhyppy, 8 toistoa 

 Set 2, 10min

A. Sumomaastaveto, 8 toistoa 

B. Yhden jalan lantionnosto, 8 toistoa 

 Set 3, 5min  

Yhden jalan hallittuja korokkeelle nousuja, 8 toistoa 

dejavu_sats_03.png

Treenimme kuului sekä kyykkyjä että maastavetoja. Kyllä tuntui!

Edellä mainittujen settien läpivedon jälkeen varmasti jokainen meistä pystyi myöntämään jalkojensa hieman tärisseen. Mutta Luukaksella oli vielä yksi iloinen loppuhaaste meille takataskussaan:

Minuutin ajan toinen parista "lepäsi” 90 asteen kyykyssä sen ajan, kun toinen teki viisi kyykkyhyppyä. Hyppyjen jälkeen vaihdettiin roolia ja toinen jäi kyykkyasentoon odottamaan, että toinen teki omat hyppynsä, ja taas toisinpäin. Tätä mentiin minuutin ajan niin monta kierrosta kuin siihen aikaan ehdittiin. Koska kyseessä oli vielä kaiken lisäksi maailman pisin minuutti, oli loppuhaasteen jälkeinen polttelu jaloissa todella tuntuvaa, mutta silti niin ihanaa! ☺

Lopuksi vielä teimme pienet loppuvenyttelyt eniten rääkätyille lihaksille, ja kokosimme ajatuksemme treenistä. Jokainen meistä sai yhteistunnista varmasti lisäpontta ja uusia ideoita omaan jalkaohjelmaansa. Kiitos jälleen kerran yhteistyökumppanillemme SATS ELIXIAlle sekä ammattitaitoiselle Luukakselle!

xoxo,
Déjà-Vu



Jaa blogikirjoitus:   

JULKAISUT