Put some work into it!

Julkaistu 14.09.2014 23:20
Olemme muutamaan otteeseen kirjoittaneet blogissamme ”Kroppaprojektistamme”. Alun perin uuden ryhmämme perustamisen yhteydessä kehitetty konsepti perustuu ryhmän tukeen terveellisissä elämäntavoissa, treenaamisessa ja kannustamisessa kunnolliseen ja terveelliseen ruokavalioon. Kokoonnumme yhdessä tämän asian pariin säännöllisin väliajoin, ja elokuussa oli taas aika katsoa, mitä olemme saavuttaneet!

Tanssijoina meidän on pidettävä huolta kehoistamme kokonaisvaltaisesti. Esiintymislavalla kropan täytyy totta kai olla timmissä kunnossa, sillä asumme voivat olla armottomia. Asiassa on myös toinen puolensa: settimme saattavat venyä joskus hyvinkin pitkiksi, joten kestävyyskunnon täytyy olla kohdallaan. Jokainen koreografia täytyy jaksaa vetää täysillä ja samalla tekniikkaan keskittyen. Oman kehon vaaliminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen on siis meidän ammatissamme kokonaisvaltaista, ja haluamme ryhmänä motivoida toisiamme tässä asiassa. 

jansku_dejavu.jpgIkioma fyssarimme Janniina!

Kaksi viikkoa sitten järjestimme ryhmälle yhteisen illan, jossa kävimme läpi jokaisen henkilökohtaisen tilanteen sekä jatkosuunnitelmat syksyn ja talven varalle. Iltaan kuului myös fysioterapeuttimme Janniinan suunnittelemien treeniohjelmien läpikäynti. Janniina oli suunnitellut meille neljä erilaista treeniä; aktivoivan alkulämmittelyn, venyttely/liikkuvuustreenin, plyometrisen treenin sekä lihaskuntotreenin, jonka voi erityisesti tehdä kotioloissa. Treeniohjelmien tavoitteena on motivoida kehonhuoltoon ja
oheisharjoittelun toteuttamiseen, erityisesti pitäen silmällä ryhmän tarpeita ja tyttöjen aikatauluja.Tällaisen ammattitaidon omaaminen ryhmämme sisällä on suuri etu – suuri kiitos siis Janniinalle!

Monilla työt, opiskelut ja arjen vastuut pitävät kiireisenä aamusta iltaan, joten varta vasten salille lähteminen saattaa tuntua mahdottomalta. Lihaskuntoharjoittelu on kuitenkin tärkeää vartalon normaalin toiminnan kannalta, sillä vahvat lihakset pitävät ryhdin kunnossa ja ehkäisevät loukkaantumisia. Haluamme tarjota blogin lukijoille Janniinan laatiman helpon lihaskunto-ohjelman, jonka voi tehdä kotioloissa. Keskity liikkeiden suorittamiseen huolella, äläkä unohda alku- ja loppuverryttelyjä! 

Kyykkäys 3 x 15
Punnerrus 3 x 15
Dippi 3 x 15
Supermies 3 x 15
Vatsa 3 x 15
Vastakkaisen käden ja jalan nosto ja vienti sivulle 3 x 15
Lankku, 3 maksimi pitoa
Askelkyykky 3D, 3 x 15
Askelkyykky taakse, yhdistä suoran jalan vienti taakse
Mountain Climb 3 x 15
Lantion sivunosto 3 x 15
Vastakkainen käsi ja jalka (vatsarutistus) 3 x 15
Dead Bug 3 x 15
Helminauha 5 kertaa rullaten alas – ylös 

treenit_dejavu.jpg

Tytöt treenaavat aktivoivan alkulämmittelyn harjoitusliikkeitä.

Syksyllä liikuntakärpänen puree taas montaa suomalaista, mutta sopu antaa sijaa myös salilla. Samalla kesän grilliherkuille heitetään hyvästit ja ruokavalion valtaavat talvisemmat, ehkäpä terveellisemmät ruoat. Toivottavasti mahdollisimman moni jatkaa harjoittelua ja terveellistä syömistä vielä ensihuuman laannuttua ja saavuttaa pitkäkestoisia tavoitteita! Dejat jatkavat vielä tällä hyväksi havaitulla tiellä, vaikka pyrimmekin kokoajan kehittämään uusia tapoja haastaa kehojamme ja huolehtia ruokavaliostamme. Kaikki vaiva palkitaan esiintymislavalla itsevarmalla ololla!

xoxo,
Déjà-Vu

 


Jaa blogikirjoitus:   

JULKAISUT