Sikspäkin metsästystä

Julkaistu 21.05.2015 18:08
Rantakelit tuntuvat ehkä tällä hetkellä hyvin kaukaiselta unelmalta, mutta me ainakin uskomme vahvasti niiden saapumiseen. Biitsikauden alkaessa puhututtavat paljon myös sellaiset käsitteet kuin rantakunto, bikinikroppa ja pyykkilautavatsa. Tanssijoina meidän tulee olla valmiita hyppäämään lavalle vuodenajasta riippumatta, mutta välttämättäkin kesää kohden tulee otettua ylimääräistä spurttia. Kokonaisvaltaisen hyvinvointiprojektimme tueksi olemme lisänneet monipuolista lihaskuntotreeniä harjoituksiimme, ja viime viikolla yhteisissä treeneissämme SATS Elielillä oma fyssarimme Jansku vetäisi meille huikean vatsalihastreenin. Haluamme jakaa tämän treenin sinun kanssasi!

Koska liikkeet ovat Janskun omaa käsialaa, niiden nimet eivät ehkä ensilukemalla kerro mitään. Tästä syystä olemme pyrkineet selittämään liikkeitä tarkemmin. Muutamat olivat ainakin tytöillemme uusia, kuten jalkaa pitkin kiipeäminen, mutta sitäkin tehokkaampia! Ähkintää ja hikeä on tiedossa tätä treeniä tehdessä, mutta ota haaste rohkeasti vastaan. Uudet mielenkiintoiset treeniliikkeet pitävät motivaatiota yllä!

dejavu_vatsatreeni.png

Alkulämmittelyä - etualalla esimerkki ensimmäisen liikkeen hypystä ja taaempana juoksua!

Vatsat tulille à la Déjà-Vu

5 x juoksu + 2 hyppyä kyykkyyn kädet yhä maassa, toista 1 min ajan

Kämmenet maassa punnerrusasennossa "juokse" tuomalla jalkoja kohti rintaa 5 kertaa vuorojaloin, tämän jälkeen hyppää kyykkyyn kämmeniesi luo, hyppää taakse lankkuun ja tee toinen samanlainen hyppy.

Linkkuveitsi suoristetusta asennosta, toista 1 min ajan

Suorista itsesi pitkälleen lattialle, kädet pään yläpuolella, nosta sekä jalkoja ja yläkroppaa ja yritä saada jalkapohjat ja kämmenet kohtaamaan. Kuin taittaisi linkkuveistä!

"Jalan kiipeäminen", toista 1 min molemmin puolin

Pidä toinen jalka maassa, ja nosta toinen pystysuoraan kattoa kohti. Nosta yläkroppaasi ja kurota kädellä näpäyttämään ylhäällä olevan jalan pohjaa. Voit avittaa liikettä "kiipeämällä" kohotettua jalkaa pitkin.

dejavu_treenikuva02.jpg

Jansku näyttää mallia jalkaa pitkin kiipeämisestä. Näyttää helpolta Janskun tekemänä!

Jalkojen avaus + kantapäiden näpäytys, toista 1 min 

Jalkojen avaus muistuttaa linkkuveistä, mutta yläasennossa levitä jalat erilleen ja näpäytä maata jalkojesi välistä. Toisessa osiossa pidä jalat koukistettuna maassa, ja nosta yläkroppaa sen verran, että saat kosketettua molemmin puolin kantapäitäsi. Toista liikkeitä vuorotellen.

Mountain climber 5 + 5, toista 1 min

Tee tuttua mountain climber -liikettä 5 kertaa vuoropuolin punnerrusasennosta kämmenet maassa, ja laskeudu sitten kyynärpäiden varaan ja toista samat 5. Nouse taas punnerrusasentoon ja jatka samaan malliin.

Voit toistaa tämän sarjan kaksi tai kolme kertaa. Suosittelemme etenkin treenin tekemistä porukalla, sillä yhdessä liikkeiden pähkäily ja toisten kannustus tekevät harjoituksesta vieläkin paremman!

dejavu_treenikuva.jpgEnergiaa ei tältä ryhmältä puutu - siitä pitää huolen yhteistyökumppanimme Leader!

Toivotamme kaikille antoisia hetkiä kevään ja alkukesän treenien parissa! Suomen kesä on ehkä lyhyt ja vähäluminen, mutta otetaan siitä kaikki irti. Dejat palaavat astialle jälleen Turun NRJ Extravadance -risteilyn jälkeen, jossa teemana onkin sopivasti Spring Special! Nähdään toivottavasti siellä!

xoxo,
Déjà-Vu

 

 

Jaa blogikirjoitus:   

JULKAISUT