Sissit sateessa

Julkaistu 15.06.2015 21:15
Muistatko, miten lapsuudessa oli hauskaa sadesäällä leikkiä ulkona ja hyppiä vesilammikoissa? Ehkä jopa heittäytyä maahan kierimään välittämättä siitä, että vaatteet kastuvat ja likaantuvat? Teimme Deja-tyttöjen kesken melkeinpä vahingossa paluun näihin huolettomiin aikoihin, kun vetäisimme viimeisimmät yhteistreenimme Kaivopuistossa menneenä sunnuntaina. Vaikka aluksi itselleen täytyi muistuttaa, ettei ole sokerista tehty, unohtuivat kuraiset vaatteet ja litimärät kengät hyvinkin pian yhteisessä hauskanpidossa. Joskus täytyy puskea itseään myös mukavuusalueen ulkopuolelle, jotta ”normaalia” sisätreeniä jaksaa arvostaa! 

Tasaisin väliajoin järjestettävä hyvinvointipäivämme osui tällä kertaa hyvin sateiselle päivälle. Kaivopuistoon suunnitellulle treenille ei yleisöä kertynyt satunnaisia lokkeja lukuun ottamatta, mutta se ei meidän menoamme haitannut. Hyvinvointipäivistämme vastaava fyssarimme Janniina oli suunnitellut meille toiminnallisen ulkotreenin, jossa hyödynnettiin oman kehon painoa sekä yksinkertaisina lisäpainoina vesipulloja. Tehokkaaseen treeniin ei välttämättä tarvita tätä enempää, sillä hypyillä ja tarpeeksi kovalla tahdilla sykkeet saa nostettua.  

dejavu_062.jpgOlympialaisten palkinnot tulivat tottakai Leaderilta! Leaderin kanssa jatkamme syksyllä yhteistyötämme muun muassa messukeikkojen muodossa. Meidät tulet bongaamaan niin Fitness Expo – kuin I Love Me –messuilta Leaderin osastolta. 

Puistotreeniin voi yhdistää esimerkiksi seuraavan kaltaisia liikepattereita:

-Luisteluhyppyjä eteenpäin (6 kpl) ja perään 4 kpl punnerruksia

-Askelkyykkyjä hauiskäännön kera (4 kpl) ja perään polvijuoksua paikallaan 8 kpl

-Kyykkyhyppyjä lisäpainoilla, yläasennossa pystypunnerrus painojen kanssa

Liikkeet voi tehdä joko aikaa vastaan tai niitä voi tehdä tietyn määrän. Dejojen suositus on tehdä puistotreeni joko hyvässä seurassa tai volat kaakossa. Puistotreenin voi päättää myös isommalla porukalla liikkeellä ollessa puisto-olympialaisilla, joissa meillä esimerkiksi lajeina olivat kananmunankuljetus, pussijuoksu pareittain sekä halkoviesti. Kaatosateestakaan ei välittänyt, kun pisti parastaan joukkueensa puolesta!

dejavu_061.jpgToinen joukkue johti alussa vielä reilusti, mutta Team Hanhenkakka meni viime hetkellä ohi.

Hyvinvointipäivämme treeniosuuden jälkeen keräännyimme vielä sisätiloihin lämmittelemään ja keskustelemaan ryhmämme asioista. Koska olemme viime kuukausina keskittäneet paukkujamme kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin vain kropan syynäämisen sijasta, keskusteluun otettiin elämäntilanne kokonaisuudessaan. Tavoitteisiin pääseminen, treeni-into ja hyvin syöminen ovat sidoksissa muuhun hyvinvointiin ja tasapainoiseen elämään. Monella meistäkin on kiirettä niin varsinaisen uran kuin tanssiharrastuksen puolella, ja kertyvät paineet vaikuttavat kropan toimintaan. Stressissä keho ei toimi kuten pitäisi, ja huono kierre on taattu. Rasva ei pala ja treeni tökkii, kun kortisolitasot ovat liian korkealla.

dejavu_063.jpg

Loppujen lopuksi ollaan kaikki yhtä suurta perhettä!

Onneksi stressaavissa tilanteissa ryhmämme tytöt voivat luottaa siihen, että tavoitettavissa on 19 muuta, joilta saa aina tukea! Tätä voisi jo kutsua jopa luontaiseduksi, jollaista monessa muussa ammatissa ei saa.

Dejat ovat rauhoittaneet juhannuksen ajan hauskanpidolle, mutta keikkailua jatketaan jälleen ensi viikon viikonloppuna. Tällöin Deja-tyttöjä näkyy perjantaista lauantaihin 26.-27.6. ysärifiiliksissä Imatra Music Go 90's -festareilla. Tällä kertaa meillä on mukanamme myös erikoisvahvistuksia - toivottavasti tulet paikalle! Lisää keikkaa pukkaa jälleen sunnuntaina 28.6., jolloin tyttömme toimivat Sonera Stadiumilla Casino Sports Barin promoottoreina. Matkaa jatketaan vielä itse Casinolle, jossa Pelikissat viihdyttävät illan pelin aikana. Toivotaan, että tähän mennessä pääsisimme jo nauttimaan helteisistä säistä!

xoxo,
Déjà-Vu


Jaa blogikirjoitus:   

JULKAISUT